×

Hasta Hakları

Bakanlığımızın, 01.08.1998 tarih ve 23420 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Hasta Hakları Yönetmeliğinde Hasta Hakları şöyle ifade edilmiştir

Hasta Hakları

Sağlık hizmetlerinden faydalanma ihtiyacı bulunan fertlerin, sırf insan olmaları hasabiyle sahip bulundukları ve T.C. Anayasası, milletlerarası antlaşmalar, kanunlar ve diğer mevzuat ile teminat altına alınmış bulunan haklarını ifade eder. 

Çalışma Saatleri

Hafta içi mesai saatleri dahilinde 09.00-17.30 saatleri arasıdır.

Çalışma Saatleri

Hafta sonu mesai saatleri dahilinde 09.00-14.30 saatleri arasıdır. 

Uygulama Alanı

Hasta Hakları Birimi – Poliklinik Binası Zemin Kat 

Hasta Hakları Birimi, 2005 yılında, hastanemizde yaşanabilecek hasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi, sağlık hizmetlerinin hasta memnuniyetine uygun ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması amacı ile kurulmuştur. 

 

Birimde, Hasta Hakları Birim Sorumlusu görev yapmaktadır. Ayrıca hasta hakları ihlallerine ilişkin birime ulaşan başvuruları inceleyen ve sonuçlandıran ve hasta hakları uygulamalarını geliştirmek için çalışmalar yapan 8 üyeli Hastane Hasta Hakları Kurulu mevcuttur. Kurul, kararlarını, gizli oylama ve oy çokluğu ile alır. 

Hasta Hakkı İhlalinde Nerelere Başvurabilirsiniz? 

www.saglik.gov.tr adresine;

Alo 184 Sabim Hattı'na ve

Hastanemizdeki Hasta Hakları Birimi'ne başvurabilirsiniz.

Hasta hakları yönetmeliği gereğince hastalar tarafından yapılan başvurularla ilgili olarak hasta hakları birimimizce;

  • Çalışanlarımızdan istenen bilgi ve belgeler 2 işgünü içinde hasta hakları birimimize teslim edilir.
  • Sözkonusu bilgi ve belgeler hasta hakları birimimizce 3. gün hastane hasta hakları komitesine verilir.
  • 4. gün içinde hasta hakları komitesi toplanarak başvuru hakkında kararını verir.
  • Hasta hakları ihlali varsa 657 DMK gereği işlem yapılması idareye yazılır. Yoksa dosya birimde saklanır.

Hasta Hakları Biriminin Görevleri 

  • Sağlık çalışanlarını hasta hakları konusunda bilinçlendirmektir.
  • Hasta ve hasta yakınlarının şikayet, öneri ve herhangibir konuda başvurularını almaktır.
  • Hasta ve hasta yakınlarını, hasta hakları konusunda bilinçlendirmektir.

 

 

 

Güncelleme Tarihi : 11-06-2024

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Çerez Politikası Aydınlatma Metni sayfasını inceleyebilirsiniz. Kabul Et

Whatsapp

+90 531 263 28 89