Hızlı
Randevu
Talebi
Untitled Document

Kalite Politikamız

 

Gamze Işık 
Kalite Yönetim Direktörü

Tülin Demirtaş Leylekoğlu
Kalite Yönetim Sorumlusu


Ülkemizde sunulan sağlık hizmetleri, her geçen gün son teknoloji kullanımı, alt yapı gelişimi, insan gücü kapasitesi ve niteliği anlamında gelişmiş batı ülkelerini aratmayacak şekilde hatta birçok alanda da örnek olacak şekilde gelişmektedir.

Her zaman daha iyisini gerçekleştirme adına, Bakanlık çalışmaları sürekli değişim ve yenilenme sürecinden geçmektedir. Bu çalışmalardan biri de sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesinin değerlendirilmesine ve iyileştirilmesine yönelik hazırlanan Hizmet Kalite Standartları’dır. Bu standartlar kapsamında yapılan çalışmalar bize, “kalite geliştirme asla sona ermeyecek bir seyahattir” sözünü hatırlatmaktadır.

Özel Gözakademi Hastanesi olarak, Sağlık Bakanlığınca yapılan Hastane Kalite Sistemleri denetimi sonuçlarına göre, hastanemiz 800–1000 puan arasında bir başarı elde ederek A sınıfı Hastane olma özelliğini kazanmıştır. Denizli’deki birçok özel hastaneyi geride bırakarak A sınıfı üç hastaneden biri olmayı başarmıştır. Ayrıca bu başarımız Türkiye çapında SGK ile anlaşmalı 478 hastaneden A sınıfı olmayı başaran 90 hastane içinde yer almamızı da sağlamıştır. 

Bu başarının elde edilmesinde Özel Gözakademi Hastanesi Kalite Yönetim Birimi olarak çok çalıştık. Hastanemizde görev yapan tüm arkadaşlarımız da ekibimize katkıda bulunmuşlardır. Yoğun çalışmalarla, stresli günler geçirdik. Bu başarı hepimizin hakkıydı ve biz başardık. Şunu hiçbir zaman unutmamalıyız; kazanmak madalyonun bir yüzü, diğer yüzü de bunu taşıyabilmek ve sürdürebilmek... 

2011 yılının son günlerinde aldığımız bu başarılı habere bir de ISO Kalite değerlendirmesi sonucunu ekledik. Hastanemiz, Sağlık Bakanlığı denetiminden sonra, bir de ISO denetimini geçirmiştir. Bu denetim sonucunda ise; ISO 9001- 2015 belgesini de 2021 yılı sonuna kadar taşımaya hak kazanmıştır. 

Bütün bu başarılar Özel Gözakademi Hastanesi olarak hepimizin eseri… Bunları daha da yukarılara taşıyacağımıza inanıyor, siz hastalarımızı artık bir marka olan “SKS” mantığı ile hem sağlık çalışanlarının hem de hastaların güvenliği ve memnuniyetini düşünerek, daha güvenli ortamlarda hizmet etmeyi ve daha güvenli uygulamalarla karşılaşmayı hedefliyoruz. 

 

KALİTE YÖNETİM BİRİMİ FAALİYETLERİ:

·         Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunun sağlanması,

·         Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaların takip edilmesi,

·         Öz değerlendirmelerin yönetilmesi,

·         Güvenlik raporlama sistemine ilişkin süreçlerin yönetilmesi,

·         Risk yönetimine ilişkin süreçlerin yönetilmesi,

·         Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaların (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması) yönetilmesi,

·         Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde dokümanların yönetiminin sağlanması,

·         Kalite göstergelerine yönelik süreçlerin yönetilmesi,

·         Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılım sağlamak.

KOMİTELER:

·         Hasta Güvenliği Komitesi

·         Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi

·         Eğitim Komitesi

·         Tesis Güvenliği Komitesi

·         Enfeksiyon Kontrol Komitesi

EKİPLER:

·         Kalite Ekibi

·         Öz Değerlendirme Ekibi

·         Acil Durum ve Afet Ekibi

·         Bina Turu Ekibi

·         Çalışan Görüş Öneri ve Şikayetleri Değerlendirme Ekibi

·         Hasta-Hasta Yakını Görüş Öneri ve Şikayetleri Değerlendirme Ekibi

·         Acil Servis Konsültasyon Ekibi

·         Beyaz Kod Ekibi

·         Mavi Kod Ekibi

·         Kırmızı Kod Ekibi

·         Pembe Kod Ekibi

·         Nütrisyon Destek Ekibi

·         İlaç Yönetim Ekibi

·         Bilgi Güvenliği Ekibi

·         Risk Değerlendirme Ekibi

Yandex.Metrica